ارباب رجوع
يكشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۲۱ ب.ظ
- با لباس و ظاهری آراسته به ادارات مراجعه کنید .
- قبل از مراجعه به ادارات ، با تماس تلفنی ، از حضور کارمندی که کار شما به وی مربوط می شود مطمئن شوید ، سپس مراجعه کنید .
- لیست کار های روزانه خود را اولویت بندی کنید و آن را به خود به همراه داشته باشید .
- اگر کسانی زود تر از شما مراجعه کرده اند ، نوبت را رعایت نموده و حق آن ها را ضایع نکنید .
- برای انجام کار های شخصی و غیر اداری ، در وقت اداری ، مزاحم کارمندان نشوید .
- وقتی کارمندی در حال نوشتن نامه یا دقت درباره ی موضوعی است ، با سئوالات بی جا یا مکرر ، تمرکزش را به هم نزنید .
- وقتی کارمندی در حال انجام کاری است بهتر است با وی دست ندهید .
- می توانید خواسته های خود را ابتدا به صورت کتبی بر روی کاغذی مناسب بنویسید ، سپس به صورت شفاهی توضیح دهید .
- نامه ی درخواست خود را امضاء و تاریخ را نیز قید کنید .
- در نامه های اداری از کلمات محترمانه و رسمی استفاده کنید .
- نامه های اداری خود را به صورت هر چه خلاصه تر و خواناتر بنویسید و از حاشیه پردازی غیر ضروری بپرهیزید .
- بعد از اتمام کار اداری ، شایسته است از کارمند مربوط تشکر کنید .
- شایسته نیست در تقاضای کتبی شما ، غلط املایی یا خط خوردگی وجود داشته باشد .
۹۴/۱۱/۲۵